Tuesday, June 8, 2010

BHS suka sangat dengan buku..suka kumpul buku..suka kasi hadiah buku..suka dapat hadiah buku.. dan baca tak buku-buku tu?....baca ....ha..ha..ha.....









Hadiah buku dari Yong Zainab yang bertugas di UPSI merangkap jiran BHS merangkap member sembahyang terawih BHS,..ha... Yong baru pulang dari mengerjakan Umrah bersama ibu serta keluarga Ustaz Badrul Zaman, Ustaz ni la yang mengajar Yong mendalami agama...Alhamdulilah...betul kan Yong?......dan sebelum Yong berangkat ke KLIA pagi itu, BHS sempat berjumpa dengan Yong dan Maknya di rumah...sempat BHS mengaminkan doa selamat ...jap ya...busy la..

ok ni BHS sambung cerita...kisah buku bermula bila BHS titipkan buku "Indahnya Hidup Bersyariat oleh Ustaz Ismail Kamus" kepada pi, Tuan Haji Arshad serta seorang lagi rakan yang nun jauh merantaunya dan lagi sorang sahabat satu sekolah BHS la ni duk kat Yanbu...Alhamdulillah..Alhamdulillah...Alhamdulillah...itu lah Yong Zainab sebagai utusan di Mekah juga Madinah, perjumpaan Yong Zainab dan Mai(assistant Yong)dengan Ustaz Lutpi di Cafe D'saji Mekah merealisasikan impian Tuan Haji dengan buku ini...Tuan Haji ada pesan pada sesiapa yang datang ke Mekah tolong bawa buku Ismail Kamus yang berkulit tebal dan isi kandungan yang penuh dengan gambar berwarna yang terang dan cantek buatannya serta amat mudah untuk di fahami...makanya BHS terpanggil ...

kisah buku tidak terhenti di sini...akan ada rentetan buku-buku yang akan BHS kongsikan bersama di blog ini...yang pasti masa BHS ber Umrah, punya banyak lah buku yang BHS hangkut bawak mai, buku haji muda merintis kedamaian, buku travelog haji by prop kamil pendek kata dari buku-buku agama sampailah ke buku-buku masak...buku Indahnya Hidup Bersyariat oleh Ismail Kamus, BHS sediakan juga satu untuk Chef Dean (actually itu BHS punya...mmm...)dek sebab BHS berbesar hati dia tolong baiki IPhone BHS yang telah di godam oleh 3 budak kecik, Adam, Nana, E1 yang ikut masa Umrah kelmarin...hhhmmm...dan rasanya buku masak banyak kat CL kut...hi..hi..hi...sampaikan buku masak tomyam tulisan siapa ya? (jap BHS terlupa) ...di suruh dek Cl buat signing ceremony kat meja D'saji...apa la Cl...buat malu BHS aje..ha ha ha...pada empunya buku tomyam...mesti happy...sebab buku dia di abadikan di Mekah dan dimiliki oleh orang terkenal seperti CL...Masya ALLAH!!!....


ini dia muka depan buku
Indahnya Hidup Bersyariat
ehsan dari : Blog Kehidupan Makkah

4 comments:

Rozali said...

Assalamualaikum Kak Tun

Alhamdulillah
rajin membaca
orang kata ulat buku
tentu banyak pengetahuan

tapi saya suka gambar yg atas tuuu
he he

Wassalam

shami2 said...

Salam BHS...

Alhamdulillah
Membaca jambatan ilmu
Membaca membersihkan hati
Bak nabi yg telah dicuci hatinya
oleh malaikat dengan perintah Ilahi
Membaca meluaskan fikiran
Juga mematangkan fikiran..
Al Quran adalah buku atau juga kitab
untuk kita dari Tuhan,...
Perlu dibaca dalam seharian
Sebagai panduan dalam kehidupan
Lepas baca mesti laparkan....ada makanan sedap cam menu kat atas tu...best aar kan..

boxhousestudio said...

Waalaikumsalam Rozali...

rajin membaca jambatan ilmu...lagi di baca lagi rasa diri banyak yang tak tahu...ALLAH..

gambar atas pasti...masa ni E1 yang pergi umrah tu minta BHS belanja dia kat secret recipe yang baru buka di tanjung malim...yang kopi pekat tu BHS punya...kasi segar sikit mata...

boxhousestudio said...

BHS to shami2

Alhamdulillah...Alhamdulillah...Alhamdulillah...rasa berbesar Shami2 menghadirkan diri ke mari...betul benar apa yang di sampaikan..

Shami2..semalam BHS yang bertanya di mana letaknya your kedai ..tak perasan waktu tu dah hampir kul 11 malam ..maaf ya...itu lah hajat nya malam ni nak datang (selasa malam rabu)..namum belum ada jodoh lagi..kami dari HKL makan di kantin tingkat 1 beramai bersama mak...selesai terus pulang ke rumah...

wassalam