Monday, February 27, 2012

~Blueberry Cheese Tart....Syukran Bee~




2 comments:

mama ju, said...

salam,
mama sgt suka cheese tart ni.
mama tak pandai nak buat bacic biskut tu..

boxhousestudio said...

assalamualaikum warohmatullah hiwabarokatuh ya mama ju

alhamdulillah...mama mama, sebenarnya semua orang suka cheese tart la...tapi kerjanya masha ALLAH, remeh sungguh...itu lah, kalau boleh bila mama buat banyak banyak kena rancang....buat sikit sikit shellnya (basenya) awal-awal dan boleh simpan...by the time nak guna....tinggal siapkan cheesenya aje...

ok basic biskut, BHS tengok orang buat ada dua cara...sama ada gelek doughnya dan tekap dengan mulut acuan or gentel bulat bulat satu satu ...BHS guna kan sudu acuan size 1 tbsp untuk dapatkan size yang sama dan bila nak tenyeh kat acuan itu kena ada skil sikit..supaya tak terlalu rapuh nanti patah dan ada lubang diantara kelopak shell tersebut....

amacam mama, pandai kah BHS explain kat sini?...faham kah?...tak faham kalu, BHS kena pi umah mama ju le nampaknya....pastu dah siap buat tart, mama kena bawak BHS ronda ronda putrajaya dengan basikal na...BHS suka moroccan building yang ada kat situ...hi hi hi