Monday, March 16, 2009

Moist Chocolate Cake for Naseeba




Masa petang jumaat BHS dalam perjalanan balik dari mengambil anak yang tingkatan satu tu dari asrama di SDAR sg gadut n9, BHS terima sms dari Naseeba bertanya boleh dak buatkan moist chocolate cake yang paling simple tak payah hias apa-apa? nak hari esok, sabtu malam yang Naseeba tukarkan waktunya ke pukul 6 petang....BHS kata..InshaALLAH... maka, paginya BHS gi le Marhaban dulu ke rumah sebelah, khenduri menyambut cucu yang ke dua...best nya ada kurma daging kambing, ada sambal belacan yang sedap ada ulam-ulam ada masak lemak labu, ada ikan keli goreng, sambal sotong dan banyak lagi..tapi yang paling best BHS dapat petua camne nak elakkan ikan keli meletop-letop bila di goreng ...rupanya masa basuh ikan keli tu kita campurkan cuka masa mencuci...dan masa mengoreng pula kita tambahkan sedikit tepung gandum di samping bahan asas lain seperti kunyit dan garam...ooo...begitu ke kak...terima kasih
le berkongsi resepi...opps...balik ke cerita Naseeba tadi..tengahari lepas habis khenduri, mak mertua dan ayah mertua ajak ke dewan orang ramai berdepan dengan taman bahtera bersebelahan pula dengan pejabat risda hulu bernam..kat situ jumpa ain dan aina(abangnya yg kahwin di dewan tu, anak cikgu zulkifli) yang baru masuk tingkatan satu (hemm...depa berdua ni sepupu dan sebaya Rizwan..amboi ain bersms ngan rizwan ..hemmm!!!)....sempat pulak berdating dengan Zai Puncak Alam di masjid Tanjong Malim dalam 15 minit...dia sekelurga dari Puncak Alam nak ke Gopeng..umah mak dan pak mertuanya...Alhamdulillah tertunai lah hajat nak berjumpa dengan anak sulung Zai, Aman Shah yang alim bersekolah di sekolah tahfiz..sempat ambil gambar dengan aman shah yang baru 14 tahun anak sulung zai yang handsome berjubah putih dan berserban...BHs tangkap shahdu beb...

Tengahari panas tu BHs sampai umah terus buat kek coklat yang Naseeba nak tu..itulah masa kek coklat atas dapur, Erma pun sampai ambil Browniesnya, BHS hidangkan depa minum petang sikit, sebab depa baru balik dari Kuala Lumpur...dan Farizatul pun singgah sekejap menghantar buahtangan dari Air Itam, tempe goreng kosong ngan tempe goreng pedas..mula asal kisah tempe ni, bila Farizatul datang amek cupcake carrot tempohari, BHS bagi dia rasa tempe goreng mak mertua buat, mak mertua jual harga rm3-00 sebekas...BHS ni suka tempe...tup tup lepas tu Naseeba tanya dah siap ke kek coklat kak?..Dah siap dah tapi masih panas benar-benar...Naseeba kata tak pe kasi je..Naseeba kata depa beramai-ramai tengah settle kan projek..ada sikit-sikit yang BHS tahu dengarnya depa ni tengah mengecat?..wokeh Naseeba..akak hantar sekarang jugak..Naseeba tunggu di taman bahtera depan 7-E..apa lagi bersilat le BHS, mengeluarkan kek dari acuan yang maha panas, terbalikan atas lapik bulat yang dah di indahkan dengan lapik kertas putih...apa ke namanya tu...lupa le pulak...dan cari kotak ...meanwhile kanda BHS dah tunggu dalam kereta dan bangunkan ewan suruh ikut serta..coz dia suka slurpy kat 7-E tu...by the time sampai tepat kul 6.15...Naseeba dah tunggu...transit kan moist chocolate kek ke kereta Naseeba...Naseeba pun hilang dari pandangan dah...uishh...laju tul...baru lagi rasanya memegang bawak kotak kek yang panas tu..tapi sempat gak la snap gambor kek cekelat tu masa di ribaan BHS..

setumba lepas tu Naseeba SMS "Salam,k.tun,kek i2 sgtlah sdap..brebut2bdak2 tu mkn..tq utk kek y sdap tu..utk makluman k.tun,ptt nya besdey gel kena cat,alih2 sy yg dicat..:-)"

Waduh...Alhamdulillah...

2 comments:

cupcakekasih said...

memang ler kita ni sama saja....busy sangat...macam superwoman...lepas semua selesai mengah sampai ke tengah malam...sabar Tun sabar! apapun, hobi ni yang paling menyeronokkan...

p/s: nanti saya buat makan-makan, saya bg alamat kat Tun...jgn tak dtg pulak.

boxhousestudio said...

cupcakekasih

...terkedu ni dapat jemputan...harap harap jodoh kita kesampaian...mmmmmphhh...amin...