Thursday, June 11, 2009

Tertunailah sudah permintaan...Terima Kasih Kak Zee aka Dr S...


cupcakes fondant buat hantaran kepada pehak lelaki..ada iras-iras chiquecakes kan?...

yang ini pula swirl buttercream with love toppers cupcakes untuk majlis potong kek di sebelah malam di rumah kak zee (ibu pengantin)

masa malam BHS menghantar semua kek-kek tersebut, sempat BHS ambil gambar pelamin yang di tempah oleh Kak Zee dari Kuala Lumpur manakala hantaran-hantaran untuk sebelah lelaki di siapkan sendiri oleh Kak Zee sejak awal lagi, rajin teramat ibu pada cik maya ni ...BHS suka sangat dan segan dengan Kak Zee ni pun ada juga...he he he...pelamin ala-ala inggeris ni indah sungguh bila sudah dipasangkan lampu khas..bercahaya dan berseri-seri...gambar tu tak sempat BHS ambil...aduhai....sayangnya...teringin nak tengok kedua mempelai duduk di pelamin ni...ha ha ha ...

mmmm...renjis-renjis dipilis...ditepungi lah tawar...hai beras kunyit di tabur..amboiiiiiiiii...BHS yang perasan ne....

kek fondan bersize 10 inci..untuk majlis memotong kek sekeluarga..kalau di hias polos begini pun dah nampak menarik...mmmm...

sebelum di masukkan ke dalam kotak ... meh posing dulu....

swirl buttercream with love fondan toppers cupcakes (atas dan di tengah graceful tiers)...
graceful tiers tu BHS pinjamkan pada pengantin...
kek coklat fondan 10 inci (BHS letakkan paling bawah pada graceful tiers tersebut),
serta kek fondant hantaran 8 inci...BHS buatkan kek tu tinggi seperti yang Kak Zee harapkan...nanti BHS cuba buat tinggi lagi...yang ini tingginya lebih kurang 5 inci...

BHS suka sangat tengok bunga-bunga berkembang sebegini bila dah di hiaskan di atas kek fondant 8 inci tersebut...bunga ini bolah dimakan tapi tawar rasanya dan dibuat daripada gumpaste yang di warna kan warna mangis or maroon (terima kasih kawan kerana sudi mengubah bunga ini walaupun sahabat ku ini sibuk banget orangnya)....ok...sebelum nak makan kek tu elok lah di angkat dulu bunga-bunga tersebut kerana ianya di ikat dengan dawai bunga yang keras...

tak puasa BHS memandang dah kena masukkan dalam kotak-kotak untuk di hantar ke rumah pengantin perempuan di taman bernam baru...semoga Kak Zee aka Dr S yang berkhidmat di Universiti Pendidikan Sultan Idris, juga memberi sepenuh kepercayaan kepada BHS untuk menyiapkan kek-kek tersebut, berpuas hati...Terima Kasih Dr....senang benar berurusan dengan Dr ne...sempoi betui...Syukur sangat-sangat....

10 comments:

kamalina a.k.a aimi said...

perggh...lawa tiers nampak..hehehe...kek pun cantik..fondant ya kak??

ANR DELIGHTS said...

lawa le kak....

boxhousestudio said...

BHS to aimi...aimi...tiers baru ada satu nanti nak beli cam aimi..nak kongsi-kongsi aimi jauh kat pahang nun....ya fondant sumer...

BHS to ANR DELIGHTS..terima kasih ANR...mudah-mudahan yang menerimanya suka hati...amin...

D.a.a.l.i.a. said...

wow... kencang gak order awak sekarang ni... lama kita tak jenguk.... bz la wak... tapi dirimu sentiasa dalam ingatan tau ....

cikhash-All4One said...

Kekanda..lama tak dengar citer. Wah..Cantiks bungas akaks.. mengancams abiss..

boxhousestudio said...

BHS to Daalia...not so kencang ma...biasa-biasa je..kena seimbang dengan kerja pejabat yg 9 to 5 tu...fuh...bila kita nak singgah umah awak ni..umah mamafami kita dah redah dah...he he he

BHS to cikhash...ha rindu datang lagi ya...?...kamu ni rajin banget la...BHS suka....

Yati-M said...

makin cantik bangat sih.. i loike!!

boxhousestudio said...

BHS to yati-m...syukur lah yati-m suka...bukan senang nak dapatkan mood bila berkarya..segala kekangan mesti di atasi...lenguh dua dua belah tangan menguli dan perah segala tenaga...naik tegang urat di tengkuk..he he he...bayangkan sorang-sorang menyiapkan dari a sampai z...syukur ada teman yang sudi membantu meringankan tugas BHS...courier kan bunga kembang yang dia atas kek bulat 10 inci dan 6 inci tu...terima kasih kawan walaupun mu sibuk dengan tempahan mu sendiri keluar dan dalam negeri...BHS tabik lah...

boxhousestudio said...

BHS to yati-m...opps sori yati-m bukan 6 inci bulat tapi 8 inci bulat yang mewah bunga berkelopak besar sekeliling kek tersebut...

MaYa ZaiNaL said...

kak ton, thanks for the wedding cakes!! baru dapat cari blog kak ton ni.....it's a really nice wedding cakes...nanti nak order lagi kek...kek kak ton sedap!